Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 247 im. Kazimierza Lisieckiego "Dziadka" - oddziały gimnazjalne

Idź do spisu treści

Menu główne

2014-2015

Aktualności > Lata wcześniejsze > Świadomie ku dorosłości

Projekt „Razem najlepiej” w klasie 1a


Dnia 12 grudnia 2014 roku klasę IA odwiedziła grupa studentów II roku animacji społeczno – kulturalnej Uniwersytetu Warszawskiego by przeprowadzić projekt animacyjny pod tytułem „Razem najlepiej”. Przed przystąpieniem do realizacji projektu zrobili diagnozę i opracowali program warsztatów, tak aby uzyskać zamierzone efekty w tej grupie.  
Celem głównym warsztatów była integracja w wyżej wymienionej klasie. Drugim punktem zajęć była tematyka związana tolerancją i przemocą zarówno fizyczną jak i psychiczną. Studenci prowadzący te warsztaty to młodzi ludzie, którzy chcieli zwrócić uwagę gimnazjalistów na te jakże ważne tematy. Ważne dla nich było, aby gimnazjaliści chcieli uwierzyć, że każdy jest równy, a segregowanie ludzi tylko utrudnia życie.

Uczniowie uczestniczący w zajęciach wykazali się dużym zainteresowaniem i zaangażowaniem związanym z formą przeprowadzonych zajęć. Warsztaty nie miały charakteru luźniej lekcji, lecz czystej zabawy, przez którą przesączały się wyższe wartości. Każdy z uczestników mógł wyrazić siebie na tych zajęciach, nie musiał nikogo udawać, a niektórzy nawet otwarcie zaznaczyli, że w tym czasie nie mieli nawet czasu pomyśleć o czymś negatywnym czy tez związanym z agresją. Uczestnicy współpracowali ze sobą niezależnie od tego, czy przed tymi warsztatami były między nimi jakieś „zgrzyty” lub się nie dogadywali. Wszelkie bariery zniknęły.
Każdy ma prawo być sobą pośród tłumów, dlatego projekt „Razem najlepiej” odniósł wymarzony skutek. Jak napisał Masutatsu Oyama: „Prawdziwymi zwycięzcami są Ci, którzy zwyciężają w pojedynkach dnia codziennego." Dlatego mamy nadzieję, że również uczniowie klasy IA zwyciężają każdego dnia.

"Razem w krainie czarów" - zajęcia z klasą 2a


Projekt „Razem w krainie czarów” został skierowany do uczniów klasy II „a”. Naszym celem było poprzez zabawę oraz współpracę, zbliżyć uczniów do siebie. Chciałyśmy, ażeby uczniowie zrozumieli, jak ważna jest integracja oraz to, że razem mogą osiągnąć więcej niż w pojedynkę. Warsztaty służyły także obudzeniu w gimnazjalistach zdolności do kreatywnego i twórczego działania oraz uwrażliwienia ich na istotę szacunku wobec drugiego człowieka.
W klasie, podczas warsztatów, pojawiła się Alicja i za pomocą magicznego eliksiru zabrała uczniów do Krainy Czarów. Krainy, w której nie wszystko jest oczywiste oraz nie wszystko jest takie, jak nam się wydaje. Alicja zabrała uczniów w podróż, podczas której rozmawialiśmy o naszych zaletach, odkrywaliśmy pozytywne cechy w każdym z nas, uczyliśmy się szacunku do siebie nawzajem.

Uczyliśmy się także, że bardzo łatwo jest osądzać kogoś po pozorach, naklejać bezpodstawne etykietki i szufladkować. Jednakże magiczna podróż pokazała nam, jak takie zachowanie jest destrukcyjne i niszczące. Podróż do Krainy Czarów była też podróżą w głąb naszych grupowych relacji. Pozwoliła uczestnikom poznać się nawzajem, poznać swoje zainteresowania i pasje. Zintegrować się i działać razem dla wspólnego celu. Uczestnikom bardzo spodobało się ćwiczenie kończące naszą podróż, które polegało na zbudowaniu z różnych materiałów wehikułu, który przeniesie Alicję z powrotem do domu. Droga powrotna pomogła nam zrozumieć, że każdy z nas jest kreatywny, każdy ma głowę pełną pomysłów, a których realizacja, wraz z pomocą kolegów, może przyczynić się do powstania czegoś naprawdę niesamowitego.
Warsztaty przygotowały i przeprowadziły: Małgorzata Molus, Karolina Osińska i Katarzyna Tarasiuk pod opieką Pani Dr Anny Frindt-Bajson.

„Śladami Świętego Mikołaja” - zajęcia z klasą 1b

Warsztaty pod tytułem „Śladami Świętego Mikołaja” odbyły się 11 grudnia 2014r. w Gimnazjum nr 75 z Oddziałami Integracyjnymi im. Aleksandra Fredry w Warszawie. Obok uczniów w zajęciach uczestniczyła także wychowawczyni klasy, nauczyciel angielskiego oraz pedagog szkolny. Prowadzone były przez studentów drugiego roku animacji społeczno-kulturalnej, Wydziału Pedagogicznego, Uniwersytetu Warszawskiego. Na warsztatach mogliśmy poznać się lepiej z uczniami, lecz przede wszystkim Oni mogli pobyć ze sobą w innych sytuacjach niż zwykłe lekcje. Mogli ze sobą współpracować, bawić się, śmiać i  pracować w grupach. Na zajęciach były zabawy, które aktywizowały uczestników, wymagały zaangażowania i my jako prowadzący nie zawiedliśmy się, ponieważ współpracowało nam się bardzo dobrze. Na koniec uczniowie dostali pamiątkowe, imienne podziękowania. Mamy nadzieję na dalszą tak fajną współpracę i czekamy na następne wyzwania.

 
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego